lördag 7 november 2020

Växter och lite Jul.....

Hejsan alla, jag hoppas att ni är friska och har det bra......

Nu har en av mina orkidéer börjat blomma, dom står nästan på rad för att visa sina blommor, som ni vet är jag så svag för dessa, och är överlycklig över att dom ska blomma alla detta år.

 men där emot tycker jag det är lite knasigt att min Hassel blommar nu , den ska vänta till våren, men får se om den blommar då oxå, jag får hoppas detta.
Jag håller fortfarande på med min julstrumpa, men det går sakta men säkert framåt.

En krans till ytterdörren blev det idag, det var ett bra tag sedan jag har gjort någon krans alls.

Önskar er alla en fin Helg



 

2 kommentarer:

  1. Så vacker orkide´. Man blir så glad när de blommar om igen. Visst har hösten varit annorlunda även i naturen. Vi har rosor som blommar än och även en del vilda blommor längs vägen. Men det har ju varit milt. Och i förrgår kom mannen hem med gula kantareller från skogen. Och innan dess har vi inte hittat en enda.
    Roligt att ha lite inneprojekt . Det har jag med. Stickorna går varma. Måste bara komma igång med julkorten också.
    Ha det gott. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Fint med orkidéer. Det har vi också som blommar nu. Men det är gubben som sköter dem, mest vanliga sorter. Inte så ovanliga som dina!

    Kram (nej det får man kanske inte skriva nu? Man ska hålla avstånd! 😀)

    SvaraRadera