onsdag 10 mars 2021

Vintage. .......


Ja nu får ni inte tro att det slagit runt hos mig (LER)  men jag har alltid varit intresserad av gamla kläder, smycken ,skor, väskor, kan bero på att jag har ärvt en massa från Fastrar och mamma.

Så jag brukar klä min Prov docka i kläderna, efter årstid kan man nog säga, så nu har hon fått lite vår kläder och skor. Klänningen är nog från början av 50 tal.

                                            


Skorna tror jag är från slutet 40 och början på 50 talet, väskan har jag köpt på loppis och har ingen aning vilken tid, smyckena, broschen är riktigt gammal halsbandet är 70 tal, och spets halsbandet med silver hänge är 80 tal.
  Hatten som ni kan se på lilla bilden bredvid, den är inte gammal, köpt för några år sedan.om ni klickar på bilden ser ni att det hänger ett par virkade handskar och dom är oxå ett arvegods.



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar