fredag 14 augusti 2020

Blommor för hela slanten.......

Jag har nog inte varit älskaren av Hibiskusar, men köpte en ändå. jag tycker ju nu när den blommar att det är en riktigt fin blomma. 


Hoya har blivit en av mina favoriter, det finns så så många varianter, så det kan vara svårt att välja vilka man vill ha.


När vi var ute på en liten tripp, så såg jag denna i ett dike, jag blev så glad av att se vild orkidee.


Så har vi en tropisk Begonia, har ni sett att blomman har en färg på två blad och randat med en annan färg på två, riktigt mysko men mycket fin.


Nedan blid ser man denna oridee hur blommorna sitter och att dom är riktigt små, ovan är en närbild på dessa små skönheter.



Här har min Passionsblomma börjat att blomma , dom är väldigt fina

 

Sist har vi en nykomling i min orkidee samling, och den är ju bara så fin, så lycklig att den blommar.



1 kommentar:

  1. Åhhh så fina blommor du har .Den där sista orkideen är ju en riktig höjdare. Har aldrig sett en sådan. Hos mig blommar hortensian fortfarande enormt och min gula ros Lucia har slagit ut ännu en blomma . men det är för varmt och torrt. Allt blommar över så fort. ha det fint. Kram Eva

    SvaraRadera